اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد
نوشته شده توسط : sevda

داوطلبای کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ ، بعد از اعلام نتایج نهایی می تونن با توجه به نوع اشتباهشون تو انتخاب رشته ، درخواست تغییر دوره قبولی ، درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی ، درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد و درخواست بررسی اولویت های بعدی رو از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش ثبت کنن .

 

​​​​​​​

هر سال بعد از اینکه نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد اعلام میشه ، خیلی از داوطلبا با دیدن نتیجه انتخاب رشته ارشدشون متوجه میشن که تو انتخاب رشته شون اشتباه کردن یا به هر دلیلی نظرشون در مورد رشته قبولیشون تغییر کرده ، این داوطلبا دنبال راهی هستن تا بتونن این اشتباه رو جبران یا به نتیجه مد نظرشون نزدیکتر کنن . 

خوشبختانه سازمان سنجش هر سال به خاطر رفع مشکلاتی مثل این ، امکانی رو فراهم کرده تا داوطلبا بتونن درخواست هاشون رو از طریق سایت این سازمان ثبت کنن و کارشناسای سازمان سنجش هم از طریق همین سامانه ، به این درخواست ها پاسخ بدن .

داوطلبا می تونن از طریق ارسال " درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولويت بعدی " به این سازمان ، اشتباهات و درخواستاشون رو با توجه به گزینه های مشخص شده به این سازمان ارسال و وضعیت قبولیشون رو بهتر کنن . در ادامه در مورد درخواست تغییر دوره قبولی ، درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی ، درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد ، درخواست بررسی اولویت های بعدی و نحوه ارسال درخواست اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ و درخواست بررسی اولویت بعدی توضیح دادیم .

 

 

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹

بعد از اینکه نتایج نهایی کنکور ارشد اعلام بشه ، داوطلبایی که به خاطر اشتباه تو ثبت کردن کد رشته محل ها ، اشتباه تو چیدن اولویت ها یا تغییر علاقه شون ، اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد شون داشتن یا درخواستی در این مورد دارن ، می تونن تو زمان مشخص شده وارد سایت سازمان سنجش بشن و از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش ، درخواست مد نظرشون رو به این سازمان ارسال کنن . این درخواست ها می تونه شامل یک یا چند مورد از موارد زیر باشه که در ادامه هر کدوم رو به طور جدا توضیح دادیم .

 

 درخواست تغییر دوره قبولی

 درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی

 درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد

 درخواست بررسی اولویت های بعدی

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

ارسال درخواست بررسی اولویت بعدی کارشناسی ارشد ۹۹

چند روز بعد از اعلام نتایج ارشد ، کارنامه نهایی کارشناسی ارشد 99 که خیلیا اون رو به اسم کارنامه سبز ارشد می شناسن ، از طرف سازمان سنجش منتشر میشه که تو اون جزئیات فرم انتخاب رشته داوطلبا نوشته شده . داوطلبا می تونن با بررسی این کارنامه ، وضعیتشون رو تو انتخاب های پایین تر بررسی کنن و اگه رشته محلی مد نظرشون بود و رتبه قبولیش رو آورده بودن ، یعنی رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر پذیرفته شده تو اون رشته محل کمتر بود ، می تونن از طریق درخواست بررسی اولویت بعدی کارشناسی ارشد ۹۹ به سازمان سنجش ، از این سازمان بخوان تا تو این رشته محل ادامه تحصیل بدن . سازمان سنجش بعد از بررسی وضعیت داوطلب و ظرفیت دانشگاه مد نظرش ، ممکنه با این درخواست موافقت کنه .

بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد

 

ارسال درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی کارشناسی ارشد ۹۹

بعد از اینکه نتایج کنکور ارشد اعلام میشه ، خیلی از داوطلبایی که قبول میشن ، برای ثبت نام حضوری به دانشگاه های قبولیشون مراجعه نمی کنن و به هر دلیل از تحصیل تو اون رشته محل منصرف میشن . تو این شرایط ممکنه که به خاطر کم بودن تعداد مراجعه کننده ها ، ظرفیت به حد نصاب نرسه و کلاسی واسه داوطلبایی که قصد تحصیل تو رشته محل قبولیشون رو دارن ، برگزار نشه .

سازمان سنجش امکانی رو فراهم کرده که این داوطلبا بتونن با ارسال درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی کارشناسی ارشد ۹۹ بهسازمان سنجش ، این سازمان رو در جریان قرار بدن و تقاضای بررسی این مشکل رو داشته باشن . معمولا سنجش بعد از بررسی شرایط و وضعیت داوطلبا و ظرفیت بقیه دانشگاه ها ، این داوطلبا رو به دانشگاه های دیگه معرفی می کنه . 

ارسال درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد

می دونیم که طبق دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد و طبق قوانین ، اگه داوطلبی تو دوره روزانه قبول بشه ، یک سال از شرکت تو آزمون کارشناسی ارشد سال بعد محرومه . خیلی داوطلبا به خاطر اینکه از این محدودیت اطلاعی ندارن و یا بی دقتی که تو انتخاب رشته کنکور ارشد دارن ، بعد از اعلام نتیجه ارشد متوجه میشن که تو دوره روزانه قبول شدن و به خاطر اینکه قصد ثبت نام و ادامه تحصیل تو رشته محل قبولی رو ندارن ، نگران این هستن که نتونن ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 رو انجام بدن و یه سال وقتشون رو از دست بدن .

سازمان سنجش برای رفع مشکل این داوطلبا امکان درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد رو در نظر گرفته ، تا بتونن از طریق این لینک ، درخواست لغو محرومیت کنکور ارشد رو به سازمان سنجش ارسال کنن . اگه دلایل داوطلب واسه درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد پذیرفته بشه ، احتمالا محرومیتش لغو و مجوز شرکت تو کنکور کارشناسی ارشد سال بعد داده بشه . 

 

ارسال درخواست تغییر دوره قبولی کارشناسی ارشد ۹۹

داوطلبایی که بعد از دیدن نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، به هر دلیلی ( مثل آزاد کردن مدرک ، قصد ادامه تحصیل تو خارج از کشور ، بالا بودن شهریه و ... ) می خوان دوره قبولیشون ( روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان ) رو تغییر بدن ، می تونن از طریق ارسال درخواست تغییر دوره قبولی کارشناسی ارشد 99 به سازمان سنجش ، خواسته خودشون رو با این سازمان در میون بزارن . 

سازمان سنجش بعد از بررسی این درخواستا ، با توجه به وضعیت کارنامه و شرایط داوطلب و بررسی ظرفیت رشته محلا ، از طریق همین سیستم ، به درخواست این داوطلبا پاسخ میده . اما طبق تجربه ، معمولا امکان موافقت تغییر دوره قبولی از دوره بالاتر به دوره پایین تر بیشتره مثلا از روزانه به شبانه . 

بیشتر بخوانید: شهریه ارشد شبانه

نحوه ارسال درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولويت بعدی ارشد ۹۹

برای اینکه بتونین درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولويت بعدی ارشد 99 رو ثبت کنین ، باید وارد سایت سنجش بشین و روی قسمت " ارسال درخواست " کلیک کنین .

 

 

اگه تا حالا عضو سایت سنجش نشدین ، باید اول عضو بشین ، واسه عضویت کافیه می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : راهنمای عضویت در سیستم پاسخگویی سنجش

و اگه قبلا عضو سنجش بودین ، بعد از کلیک دگمه " ورود به سیستم " ، با ایمیلی که باهاش عضو شدین و رمز ورودی که واستون به همون ایمیل ارسال شده می تونین وارد پورتال شخصی خودتون بشین .

 

 

 

وارد  قسمت " درخواست جدید " بشین و تو قسمت " آزمون " آزمون کارشناسی ارشد و از قسمت " سال " ، ۹۹ و بعد از اون گزینه " بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی " رو انتخاب کنین .

 

 

تو این قسمت می تونین بعد از وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده ، با توجه به مشکل و شرایطی که دارین ، هر کدوم از موارد زیر رو انتخاب کنین .

 

  1. درخواست تغییر دوره قبولی

  2. درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی

  3. درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد

  4. درخواست بررسی اولویت های بعدی ( کد رشته محل قبولی بعدی رو تو کادر مربوط وارد کنین )

 

بعد از پر کردن مشخصات خواسته شده ، گزینه " تایید " رو بزنین .

 

 

 

در ادامه بخوانید : ثبت نام ارشد بدون کنکور

اگه در مورد درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولويت بعدی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ سوالی داشتین می تونین با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز در ارتباط باشین و حتی می تونین ارسال درخواستتون رو به مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بسپارین ، همچنین پیشنهاد میدیم واسه اطلاع از تموم اخبار مربوط به کنکور ارشد عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو بشین .

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ در چه صورتی می تونیم درخواست بررسی اولویت های بعدی ارشد رو تو سنجش ثبت کنیم ؟

✔️ داوطلبا می تونن با بررسی اولویت های پایین تر از قبولی نهاییشون تو کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ، اگه رتبه قبولی اون رشته محل رو آورده باشن ، درخواست بررسی اولویت های بعدی ارشد رو ثبت کنن که توضیحات کامل در این مقاله داده شده .

2- ✔️ اگه دوره روزانه قبول شده باشیم ، چطور می تونیم محرومیت شرکت تو ارشد سال بعد رو لغو کنیم ؟

✔️ همون طور که در این مقاله توضیح داده شد با ثبت " درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد " تو سایت سازمان سنجش ، ممکنه که این سازمان با ثبت نام داوطلب در کنکور ارشد سال بعد موافقت کنه .

3- ✔️ کی امکان ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولويت بعدی ارشد وجود داره ؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفتیم معمولا بعد از اینکه کارنامه نهایی ارشد منتشر میشه ، لینک " ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولويت بعدی ارشد " تو سایت سنجش فعال میشه .

منبع :  اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد





:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: